Ce mancam sa slabim?

musli_marePoti slabi mai repede decat ai fi crezut: totul depinde de cum amesteci alimentele. Iata 7 casnicii fericite pentru a scapa de rotunjimi repede si fara efort!

1. Legume si fainoase: arma anti-depunere

Asocierea 1: Legume si fainoase

Multe diete propun neasocierea fainoaselor (orez, paste, cartofi) cu legumele, si tind sa asocieze proteinele (carne, peste) cu glucide sau legume. Total gresit! Pastreaza legumele la meniu, chiar daca mancarea contine fainoase. Legumele scad indexul glicemic al glucidelor, gratie fibrelor pe care le contin. Ele incetinesc procesul de digestie al glucidelor. Rezultatul: nu numai ca organismul va fabrica mai putina insulina, hormon care este responsabil de stocarea si depunerea grasimilor, dar mancarea va fi si mai satioasa.

Asocierea 2: Proteine si fainoase 2. Proteine si fainoase: pentru topirea grasimilor

Fainoasele (paine, paste, orez, cartofi) contin proteine (prezente si in carne, peste, oua), insa acestea nu sunt destul de performante pentru a asigura refacerea proteinelor din muschi si din organe. Proteinele din fainoase sunt inferioare celor din carne deoarece le lipsesc anumiti aminoacizi (unitatile de baza ale proteinelor).

Astfel, pentru a fi in cea mai buna forma, si pentru a nu da jos din muschi ci din grasime, trebuie sa asociezi glucidele cu un aliment bogat in proteine animale. De exemplu: peste sau carne si cartofi sau orez; sunca si mazare. O alta solutie ar fi asocierea de fainoase complementare, adica o leguma uscata si o cereala. Exemplu: mazare si orez, fasole si porumb.

Asocierea 3: Lipide si fibre 3. Lipide si fibre: pentru o piele mai ferma

Contrar miturilor, asocierea lipidelor (grasimi) si a fibrelor (legume) este recomandata pentru silueta. Un pic de smantana cu spanac, putin ulei de masline pe rosii sau cartofi sunt asocieri foarte bune, care nu au doar importanta culinara. Ele permit si o mai buna asimilare a vitaminelor A, D, E si K, dar si a carotenului. Astfel, vei fi intr-o forma de zile mari, iar pielea va fi mai luminoasa, mai ferma si mai tonica.
Asocierea 4: Proteine si legume 4. Proteine si legume: asocierea satioasa

Dietele hiperproteice propun o alimentatie bazata exclusiv pe alimente bogate in proteine (carne, peste, oua), fara legume si fainoase. Atentie, chiar daca vrei sa slabesti repede, e bine sa asociezi intotdeauna legumele cu proteinele. De ce? In primul rand deoarece fibrele calmeaza foamea si in al doilea rand legumele contin vitamine si minerale indispensabile pentru organism.

 

Asocierea 5: Ciocolata si fructe 5. Ciocolata si biscuitii: cu ce ii asociez?

Seara, cand ajungem obositi acasa, simtim uneori nevoia sa ne facem o placere mancand un biscuite sau putina ciocolata. Pentru a evita ca acestea sa se depuna, asociaza-le cu un aliment satios si slab in calorii: un fruct sau un produs lactat. De exemplu: ciocolata cu banana sau cu un mar, biscuiti cu iaurt cu fructe si 0% grasimi. Astfel, te vei satura mai repede si vei manca mai putin la masa urmatoare.
Asocierea 6: Legumele si carnea in sos 6. Legumele si carnea in sos: pentru calmarea apetitului

Nu uita niciodata sa adaugi legume la alimentele grase, precum carnea in sos! Prezenta legumelor va permite reducerea valorii calorice a mesei (vei manca mai mult in volum, dar mai putin in calorii), incetinirea procesului de asimilare a lipidelor si limitarea apetitului la masa urmatoare.
Asocieri la micul dejun 7. Micul dejun de dieta

Micul dejun este un pas important in procesul de slabire. El nu trebuie sa lipseasca din rutina zilnica, cu conditia sa il optimizezi in scopul slabirii. Pentru a evita starile de foame pana la pranz, este recomandata asocierea zaharurilor lente si a proteinelor. Exemple:

-Zaharuri lente sau glucide ci induce glicemic scazut: fulgi de ovaz, musli, paine de secara;
- Proteine: lapte sau iaurt, branza sau ou, sunca sau somon afumat.
Cum ramane cu regimurile disociate?

Alimentatia disociata nu este in natura omeneasca. Regimurile disociate (de tipul Atkins) sunt ineficace pe termen lung. Meniurile lor sunt prea artificiale pentru a permite modificari de durata in obiceiurile alimentare. Rezultatul: kilogramele pierdute se intorc rapid. Pentru a slabi bine, regula este sa mananci „asociat”!

Leave a Comment