Salata la pranz, sushi la cina si gustari sanatoase intre. Suna ca un plan de slabit de succes. Dar poate acest meniu sa fie de fapt plin de calorii? Hai sa aflam. Primul pas este sa faci alegeri destepta in dieta, adica sa nu dam vina pe mancare. Mancarea e buna pentru toti!

Micul dejun – este cea mai importanta masa a zilei. O briosa sau un shake de fructe proaspat poate suna ca o alegere sanatoasa, dar iti pot da prea mult din portia de calorii pe ziua care incepe.

Briosele. Briosele sunt niste prajiturele fara creme. Contin mult ulei, zahar si faina. Si in timp ce au cateva fructe sau elemente de nutritie aruncate pe ele ca sa para mai sanatoase, sunt tot prajituri. Contin fiecare in jur de 700 de calorii. Cea de la Starbucks are 410 calorii, 24 grame de zahar si 18 grame de grasime. Alternativa sanatoasa? O briosa engleza prajita si unsa cu unt de arahide pentru a potoli foamea si care contine jumatate din calorii si grasime si mai multe fibre.

Shakeurile. Fie ca e o gustare de mic dejun sau dupa munca, sunt o alegere cunoscuta.ce alegere mai buna decat sa iti infloresti ziua cu o bautura fresh de fructe plina de vitamine si minerale? De fapt, fructul acela proaspat ar fi o alegere mai inteleapta. Shake-urile contin calorii si zahar. Alternativa? O ceasca de ananas proaspat te va potoli cu numai 75 de calorii si 14 grame de zahar.

Gustarile de dimineata. Pauza dintre mic dejun si pranz poate fi de 4-6 ore, asta insemnand ca vei manca niste gustari inainte de pranz. Gustarile sunt destepte – iti pastreaza energia intre mese. Dar o mana mare de nuci pot fi mari probleme.

Nucile si untul din nuci – sunt o bogata sursa de grasimi sanatoase si fibre, facandu-le satioase. Majoritatea nucilor ar trebui limitate la un sfert de ceasca – o portie. Portia aceasta contine 150-200 grame de calorii. Sunt bune, dar caloriile sunt calorii. Si daca esti atenta la talie, trebuie sa fii atenta la calorii. La fel si cu untul de arahide – 2 linguri au 190 de calorii, dar multe femei mananca dublu. Alternativa: ramai la o portie de sfert de ceasca de nuci si 2 linguri de unt de arahide.

Pranzul – o salata poate fi o alternativa desteapta fata de burgeri si prajeli sau paste. Din pacate, salata poate deveni usor plina de sosuri si calorii. Salatele ar trebui servite fara sosuri grase si dressinguri in plus.

Trebuie sa fii atenta si la painea prajita cu ulei de masline, uleiul este foarte gras si trebuie consumat moderat, chiar daca este foarte sanatos. Intr-o salata, ar trebui turnate 2 linguri maxim si 2 de otet, pentru calorii scazute.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here