Ora de sănătate

Se spune că e mai bine să previi decât să tratezi, iar în ideea acestui principiu, vom aduce în discuţie câteva metode de prevenire şi tratament, unele foarte ieftine şi la îndemână.
a). Tremuraţi de frig! Deşi asta ar părea ca ceva lipsit de sens, specialiştii spun că un tremurat de câteva minute este un excelent antrenament pentru întărirea sistemului imunitar. Mai ales pentru cei mai reticenţi la acest tip de prevenire, este bine de spus că medicii au descoperit că dacă ieşim pentru câteva minute îmbrăcaţi mai subţire în ciuda faptului că afară este ger, corpul activează anticorpii.
b). Anticorpii activaţi! Se spune că dacă nu sunt incitaţi să apere, anticorpii noştrii lenevesc cât e ziua de lungă, iar acum când sezonul rece bate în geam, este imperios necesar ca aceştia să-şi schimbe „atitudinea” şi să muncească 24/24 dacă vrem să ne ferim de vreo surpriză! Pentru aceasta, exerciţiu anterior oricât de nebunesc ar părea este extrem de util. Aceştia vor fi activaţi şi dispuşi să atace orice „intrus”.
c). Duşurile alternative! Un exerciţiu la fel de eficient este această metodă care la început s-a lovit şi ea de o oarecare reţinere, însă acum este foarte populară, mai ales printre metodele de menţinere a frumuseţii corporale. Persoanele gripate mai tot timpul pot descoperi un adevărat izvor de sănătate: duşurile alternative – fierbinţi şi reci, practicate în fiecare dimineaţă. Şocul rece este un stimulent de fiecare zi pentru sistemul imunitar. Toate celulele din organism se înviorează cât ai bate din palme. Atenţie însă: apa rece nu trebuie să atingă niciodată pielea rece. Faceţi înainte un duş cald/ fierbinte, până când o să simtiţi efectiv nevoia să vă răcoriţi. Atunci abia lăsaţi jetul de apă să curgă de câteva ori pe picioare, braţe, trup (în faţă şi în spate). Începătorii ar trebui să pornească cu apă călduţă, răcind-o treptat – zilnic sau săptămânal -, până când vor putea suporta temperatura apei de la robinet.
d). Plimbările. Indiferent de vreme, faceţi câte o plimbare scurtă, aerul e întotdeauna un aliat gratuit al sănătăţii. Iar dacă este şi frig, ploaie cu atât mai bine, asta pentru că organismul încearcă să facă faţă noii provocări, a schimbărilor de temperatură, pompând sau reducând fluxul de sânge, dar expunerea îndelungată are reversal ei: scade fluxul de sânge, aşadar şi numărul de anticorpi, în concluzie cale liberă pentru agenţi patogeni.
e). Curentul.
f). Faceţi sport! Deja este arhicunoscut acest sfat, cu toate acestea puţini acordă aproximativ jumătate de oră din ziua lor pentru o destindere a corpului, prin câteva mişcări lente, uşoare. Nu este nevoie să alergaţi două ore pe bandă, sau să pedalaţi vreo 50 de minute fără întrerupere, ci doar o serie de exerciţii de respiraţie, de relaxare şi destindere a muşchilor. Numeroase studii au demonstrat că în urma practicării moderate a sportului, celulele anticorpi se înmulţesc vizibil. Dacă însă corpul este stors de puteri, numărul acestora scade mult sub indicele normal. Şi atunci triumfă virusurile şi bacteriile, care se pot extinde în organism după bunul lor plac.
Formula ideala este: scădeţi din valoarea maximă (la efort) a pulsului (180 de bătăi pe minut) vârsta dvs. şi veţi afla care este limita pe care nu trebuie s-o depăşiţi pentru ca antrenamentul să fie optim din punct de vedere imunitar.
g). Dormiţi! Se pare că organsimul îşi înmulţeşte numărul de anticorpi cel mai intens pe timpul nopţii, aşadar nu înjumătăţiţi programul de somn, cele 8 ore sunt extrem de necesare refacerii organismului.
i). Nu uitaţi vitaminele şi alimentele sănătoase! Este evident că în acest sezon, mai mult ca oricând, organismul are nevoie de ajutor. O alimentaţie sănătoasă, echilibrată alungă doctorul de la uşă şi vizitele prea dese la farmacii.
Vi s-a părut din aceste sfaturi ceva foarte costisitor? Sau care necesită foarte mult timp? Dacă nu, nu ezitaţi să puneţi în aplicare măcar trei din cele prezentate mai sus.
Sănătate multă!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here