Reguli ale meniului pe care trebuie sa le respecti pentru un stil de viata sanatos

Foarte putin zahar sau sare. Desi lipsa desertului din meniul zilnic pare de neconceput pentru noi, daca doresti sa urmezi acest regim, trebuie sa uiti de existenta ciocolatei, bomboanelor, prajiturilor etc. Cat despre sare, o bucatarie bazata pe folosirea abundenta a condimentelor exclude din start asezonarea traditionala din Occident.

Sapte portii de fructe si legume pe zi. Fructele si legumele au putine calorii, dar sunt in schimb bogate in minerale, vitamine, antioxidanti, fibre si apa. De asemenea, produc un efect de satietate.

Sapte portii de cereale integrale sau legume uscate pe zi+doua mancaruri pe baza de soia. Bogate in zaharuri lente, vitamine si proteine, cerealele integrale sunt foarte pretioase din punct de vedere nutritional, spre deosebire de versiunea lor “prelucrata” (paste, paine alba).

Cat mai multe condimente, ierburi aromate si alge. In afara savorii lor, plantele aromate au un aport important de vitamine si minerale.

Condimentele au proprietati antibacteriene si previn oxidarea colesterolului daunator. In sfarsit, algele au un efect anticolesterol.

Peste de trei ori pe saptamana. Este principalul aliment de origine animala inclus in regimul Okinawa, acesta se prefera cat mai slab, consumat crud – celebrul sushi -, fiert sau la gratar.

Foarte putine alte produse de origine animala. In locul acestora, alegeti proteinele vegetale, care nu au grasimi periculoase.

Bea foarte multa apa si ceai. Apa este singura bautura indispensabila pentru organism si are in plus avantajul ca “taie” senzatia de foame.

Nu manca niciodata dupa ce te-ai saturat. Conceptul “hara hachi bu”, care inseamna sa nu te alimentezi decat la 80% din capacitate, reprezinta o adevarata cultura in Okinawa.

Consuma alimente putin calorice, dar bogate in proteine si minerale. Locuitorii din celebra insula japoneza mananca alimente cu o densitate calorica joasa, gen orez, porumb dulce, patate, cartofi fierti sau gatiti pe vapori; orice tip de legume (cu exceptia castravetelui) si fructe (excluse fiind cele uscate – stafide, smochine, curmale – si oleaginoase – nuci, alune, fistic); peste slab si crustacee; pui fara pielita; oua; salate de fructe, compot de casa, iaurt, branza proaspata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here