beneficii

Fibrele sunt unele dintre acele substanțe nutritive cunoscute de mulți dintre noi și care sunt foarte importante, dar care rămân un mister. Exact, ceea sunt fibrele? Care sunt cele mai bune surse de fibre? Și care sunt beneficiile lor de sănătate? Aici vom încerca să răspundem la aceste întrebări.

Practic, fibra termen se referă la carbohidrati care nu pot fi digerați. Fibra este prezentă în toate plantele care sunt consumate pentru produsele alimentare, inclusiv fructe, legume, cereale, leguminoase.
Indiferent de rolurile lor, fibrele nu se absorb, deci nu ne aduc calorii, si toate actiunile lor se realizeaza din lumenul tubului digestiv. Atat fibrele solubile, cat si cele insolubile au un volum mare si sunt laxative. Astfel, nu numai ca ne trateaza de constipatie, dar rezolva si complicatiile acesteia, cum ar fi diverticulii intestinali sau hemoroizii.

Proprietatile nutritive ale alimentelor cu fibre ajuta la scaderea in greutate, oferind, in acelasi timp, organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru a functiona zilnic.

Unele afecţiuni ale colonului, manifestate în principal prin constipaţie, pot fi influenţate favorabil prin aport crescut de fibre, atât solubile, cât mai ales insolubile. Fibrele insolubile cresc capacitatea de reten’ionare a apei la nivelul colonului, scăzând astfel timpul tranzitului intestinal.

Consumul de fibre alimentare este esential pentru protectia impotriva cancerului, in special a celui de colon, de prostata sau de san, motiv pentru care trebuie sa ne asiguram ca ii oferim zilnic organismului nostru cantitatea de fibre alimentare necesara bunei functionari, consumand in cadrul fiecarei mese legume, fructe, seminte sau nuci.

O dieta ideala pentru diabetici este una bogata in fibre. Acestea reduc nivelul de insulina necesar pentru eliminarea glucidelor din organism. In acelasi timp, fibrele anuleaza pofta de a mai manca ceva dupa o masa copioasa bogata in carbohidrati.

Un studiu facut in Statele Unite si publicat in Archives of International Medicine realizat timp de noua ani pe aproximativ 300.000 de persoane cu varste cuprinse intre 50 si 71 de ani releva faptul ca aportul regulat de fibre determina o scadere cu 22 la suta a mortalita

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here