Pentru o forma fizica de invidiat si pentru o stare de bine, sportul este cea mai buna solutie. Miscarea este indicata tuturor persoanelor, indiferent de varsta. Ea trebuie insa adaptata nevoilor si capacitatilor fizice ale fiecaruia. Antrenamentul clasic de fitness sau de aerobic nu mai sunt la moda. Au aparut acum alte modalitati, mai distractive si eficiente, ce te pot ajuta sa ai un corp asa cum iti doresti.

Asa ca echipeaza-te, ia-ti cu tine o sticla de apa si un prosop si incearca propunerile noastre:

10. Kettlebell Advantage

Kenttlebell Advantage este originar din Rusia, unde sportivii se antrenau cu greutati speciale numite girya (kettlebell). Acestea seamana cu bilele de bowling cu manere . Iti dezvolta forta si rezistenta musculara, in special bratele, dar nu numai. Datorita formei, ai un control mai bun asupra greutatilor si ai parte de un antrenament foarte eficient, in timpul caruia poti pierde multe calorii. Dupa ce inveti miscarile de la instructori autorizati, te poti antrena si acasa, fiind un antrenament ce te va costa putin.

9.Rebound Aas

Aerobic Accelerator System reprezinta o metoda de antrenament cu ajutorul unei trambuline elastice, utilizata la inceput de astronautii de la NASA pentru reconstituirea masei osoase ce a fost pierduta in timpul unei misiuni spatiale. Jill Cooper a fost cel care a mizat pe acest exercitiu, reusind cu ajutorul miscarilor din aerobic si din dans, combinate cu trambulina sa ofere un program de fitness cu impact minim asupra articulatiilor si cu stimularea sistemului limfatic. Sa nu mai vorbim de distractia si voia buna pe care o poti avea intr-o ora intreaga de sarituri.

8.Aerial Yoga

Daca vrei sa practici Yoga,sa te relaxezi si sa faci si putina miscare, Aerial Yoga este alegerea perfecta. Este o combinatie intre miscari de relaxare, gimnastica aerobica, dans si  pilates. Pentru asta se foloseste un hamac asemanator cu cele de la circ, care poate   sustine pana la 100 kg.

Michelle Dortignac a inceput sa predea Aerial Yoga in New York in 2006. Cele mai multe exercitii se efectueaza  in aer, pentru ca tu sa te  destresezi si sa te  relaxezi. La cativa centimetri deasupra solului iti imbunatatesti echilibrul si flexibilitatea, creste mobilitatea articulatiilor si tonusul muscular.

7.Aqua Gym

Sportul in apa se poate face fara restrictii, de la orice varsta, nefiind contraindicate femeilor insarcinate sau varstnicilor. In apa poti pierde mai multe calorii decat la o ora de fitness sau de aerobic si nu vei resimti la fel oboseala. Nu e nevoie sa stii sa inoti, pentru ca apa in piscina este mica. In plus, presiunea apei va actiona asupra ta asemenea unui masaj. Iar articulatiile si tendoanele vor fi protejate datorita fortei gravitationale mai mici.

6. Spinning

Nu v-ati dori sa iesiti la o plimbare cu bicicleta indiferent de vremea de afara? Pentru asta s-a inventat spinningul, un ciclism in grup pe o bicicleta statica. Jonathan Goldberg l-a inventat in 1980, pentru ca isi dorea sa se antreneze in casa, ferit de riscurile de accidentare. Primul studio s-a deschis in Santa Monica in 1989. De atunci tot mai multi oameni aleg acest antrenament cardio, in care se lucreaza  diverse grupe de muschi si  se simuleaza urcarea pe munte sau sprinturi.

5. Indoorwalking

O alternativa la spinning si care arde cu 50 % mai multe calorii se pare ca este Indoorwalkingul, inventat de spaniolul  Enric Bonilla. Intr-un antrenament cardio cu bicicleta eliptica antrenezi 340 de muschi, prin miscari asemanatoare cu mersul. Antrenamentul se face in grup, alaturi de un instructor calificat si pe muzica ce-ti da energie. Neexistand sarituri, articulatiile iti sunt in siguranta.

4.Tae-Bo

Inca din anii `90 Billy Blanks s-a gandit sa faca o combinatie intre Taekwondo si aerobic, si asa e iesit Tae-Bo. Intr-un ritm alert se executa lovituri cu picioare sau cu pumnii, intr-un echilibru intre suflet, minte si corp. Nu trebuie sa se confunde sportul practicat cu cel destinat luptelor sau autoapararii. Peste 2 milioane de oameni din intreaga lume au ales sa slabeasca si sa isi ia energia practicand acest mix de box, karate si hip-hop. Andreea Raicu a scos un DVD cu exercitii de Tae-Bo, iar Paula Abdul , Pamela Anderson si Shaquille O’Neal  isi mentin astfel silueta.

3.Pilates

Chiar daca noi am auzit de Pilates de putin timp, el a fost inventat de Joseph Pilates, un culturist german, in 1920. Conform teoriei lui, mintea este cea care controleaza muschii, controlul respiratiei fiind important in efectuarea exercitiilor. Desi pare asemanator cu Yoga, principiile celor doua sunt foarte diferite. Cei 25 de milioane de practicanti ai sportului  folosit in trecut pentru reabilitarea prizonierilor de razboi stiu ca au nevoie doar de rabdare, pentru ca in timp muschii vor fi frumos sculptati si vor avea corpul dorit. Pilates poate fi practicat si de femeile insarcinate sau de cei ce au probleme cu coloana vertebrala . La Hollywood este un adevarat fan-club, Pilates fiind preferat de Jennifer Aniston, Madonna, Jennifer Garner, Ellen Pompeo, Rachel Weisz si Jennifer Lopez. Ba chiar si de  Hugh Grant .

2.Zumba

Zumba este o combinatie intre dans latino-american si fitness aparuta in America, in 2001. Dansatorul  Beto Perez este cel care a inventat acest concept din greseala. Din cauza ca isi uitase cd-ul cu muzica pentru antrenamente, a folosit muzica latino si a fost surprins de reactiile pozitive primite. In prezent exista 7 stiluri de zumba, printre care si zumba in apa sau pe scaun. Cel mai mare program de dans din lume s-a raspandit in 125 de tari, iar acum 2 ani s-a lansat jocul video pe Wii, Xbox si PS3. Analia Selis este instructor de Zumba.

1.Kangoo Jumps

Prima data cand vedem aceste ghete si pe femei topaind cu atata elan ne intrebam cum reusesc ele sa isi mentina echilibrul. Vorbim de un sport revolutionar si foarte distractiv, un antrenament cardio foarte eficient in care poti arde 10 calorii pe minut. Ghetele speciale de Kangoo Jumps au un arc eliptic in talpa care diminueaza cu 80 % contactul cu solul, protejand articulatiile si fiind benefice pentru coloana si articulatii. Aceste ghete au fost create pentru astronautii NASA si au fost facute publice in 1994 pentru cei ce isi doreau sa practice sport cu ajutorul lor. In Romania instructor autorizat de Kangoo Jumps este Roxana Ciuhulescu, iar Nicoleta Luciu, Mihaela Radulescu si  Marina Dina s-au declarat indragostite de noul sport.