Odihna si somnul nocturn se numara printre secretele care-ti mentin corpul sanatos si tonusul bun pentru desfasurarea activitatilor. Relaxarea trupului si a creierului tau pe duratat suficienta iti garanteaza buna functionare in fiecare zi.un-somn-sanatos

Somnul este o ramura esentiala a ofihnei pentru ca permite reincarcarea bateriilor consumate, operatiune necesare la fiecare 20 de ore. De altfel, propriul tau organism este cel care te anunta ca bateriile cedeaza si ai nevoie de forte proaspete, prin manifestarea a diverse semne: oboseala, lipsa atentiei, senzatie de moleseala, cascat etc. Toti indivizii au un ceas biologic a carui alarma se declanseaza atunci cand este cazul sa manance, sa doarma sau sa se trezeasca. Nu toate aceste ceasuri functioneaza identic, pentru ca ele pot fi controlate de vointa si de preferinta individuala.

Pentru un somn sanatos si pe deplin odihnitor este foarte important sa tineti cont de cateva aspecte:

1. Ambianta din dormitor

Un dormitor spatios, care sa va asigure suficient oxigen, izolat fonic, amenajat cromatic in culori relaxante, precum alb, bleu, verde deschis. Mobilierul este foarte important ca dimensiune si plasare in cadrul camerei, pentru ca poate sa creeze fluiditatea spatiului sau, din contra, sa va dea senzatia de apasare.

2. Patul, salteaua si pilota

Locul in care dormiti efectiv, cel care va odihneste trupul este vital pentru un somn linistitor. O saltea potrivita va poate schimba radical modul de a dormi. De asemenea, un pat suficient de spatios si situat la inaltimea ideala, alaturi de invelisul de noapte potrivit, va garanteaza succesul unei odihne nocturne reusite. Consultati medicul dumneavoastra pentru a afla conditiile ideale.

3. Pregatirea pentru somn

Un dus fierbinte, o baie calda cu uleiuri si saruri parfumate, un ceai de plante inainte de culcare sau o plimbare de 5-10 minute va asigura ca veti adormi ca un prunc si va veti trezi dimineata foarte odihnit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here