Este sezonul răcelilor şi al gripelor.Sistemul tău imunitar e pus  la grea încercare.Vrei să te simţi în formă în loc să stai la pat? 
  
             Pe vremuri,reţeta universală pentru o bună imunitate era să faci duşuri reci şi să înghiţi multă vitamina C. Azi ştim altceva:trebuie să ai în vedere o mulţime de alte lucruri şi deseori acestea pot chiar să îţi facă plăcere.O ştiinţă relativ tânără  se ocupă de asta:ea se numeşte  psiho-neuroimunologie şi cercetează legăturile între sistemul imunitar şi starea psihică.Iar mesajul:cine râde mult şi se bucură de viaţă îşi ajută propriul sistem de apărare.
 
            Stres mult,un ritm trepidant şi prea puţin somn solicită  organismul în aşa hal  încât într-un moment de criză va ceda.Corpul nu mai are linişte pentru a se regenera .Una din cele mai eficiente reţete anti-stres?Mişcarea!Nu trebuie însă să te epuizezi.Prea mult efort  slăbeşte sistemul imunitar.În schimb,un program sportiv moderat  reduce stresul şi stimulează,în acelaşi timp,puterea ta de apărare.Chiar după 20-30 minute  de mişcare „ecranele protectoare”,ale organismului sunt mai active.
 
             Foarte important  pentru o bună imunitate este alimentaţia   corectă.Pentru a se proteja faţă de agresori corpul are nevoie de o serie  de biosubstante.Pentru o „aprovizionare” bună cu vitamine,minerale şi proteine  este necesar un program  variat de alimentaţie cu cât  mai multe substanţe naturale(legume,fructe,cereale,etc.).Vei avea parte şi de multe substanţe  de balast importante pentru flora intestinală.Pentru că esenţiale pentru sistemul nostru imunitar sunt intestinele.Pentru a le îngriji  foarte bine ai nevoie regulat de bacteriile din acidul lactic care  se găsesc în iaurt şi varza acră.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here