sleep222Nu lasa obiceiurile proaste sa-ti strice ziua!
Cu un program incarcat si o lista cu lucruri de facut nesfarsita, este usor sa compromiti un somn de noapte sanatos. Totusi, sa pierzi o noapte de somn poate sa te lase nu numai obosita. Pielea obosita, stare de iritare, de depresie sunt cateva dintre efectele unui somn slab.
Daca nu dormi cel putin 7-8 ore pe noapte de somn corect, poti sa te gasesti ca fiind confuza si stresata in timpul zilei, pierzand abilitatea de a te concentra sau de a te ingrasa. Daca si consumi cafeina in timpul zilei pentru a sta treaza, probabil vei intra intr-o rutina in care vei avea mai multa nevoie de odihna. Cum iti recreezi ciclul de somn sanatos? Uite cateva strategii sa te ajute sa ai un somn linistit, pentru a te trezi energica.

1.    Fa-ti un program
Este usor sa stergi „timpul pentru dormit” din program cand esti ocupata sau cand ai un deadline dimineata si dedici noaptea pentru asta. Oricum, o noapte nedormita inseamna mult rau pentru sanatatea ta. Acorda-ti o ora pentru a te culca in fiecare seara, si trezeste-te la aceeasi ora dimineata, pentru a-ti reveni si stabili o schita a somnului. In acest fel, vei adormi mult mai lejer, de la sine.

2.    Practica relaxarea naturala
Yoga inainte de ora de culcare, un exercitiu de intindere sau o sesiune de meditatie scurta  sunt modalitati minunate de a te relaxa. Evita activitatile care te stimuleaza fizic, inainte de culcare, ca gimnastica, uitatul indelung la TV, sau navigarea pe Internet. Acestea solicita mintea si sunt active, asa ca ai nevoie sa cauti activitati care sunt mai putin solicitante pentru creier: asculta muzica relaxanta, citeste o carte de umor sau inchide ochii pentru cateva minute pentru a-ti fi mai usor sa adormi natural.

3.    Scapa de zahar.
Spune „nu” dulciurilor inainte de culcare. Oricat de tentant ar fi un desert seara, va fi greu sa adormi daca ai prea mult zahar in organism. Mai bine serveste-l mai devreme, caci iti da prea multa energie si nu te va lasa sa dormi. Plus ca te vei ingrasa rapid si nesanatos.

4.    Bucura-te de aromaterapie
Uleiurile de lavanda sunt des utilizate pentru a trata insomnia si a crea calm; cateva picaturi de ulei de lavanda pe perna sau un hidratant pe baza de acest ulei inainte de culcare te vor ajuta sa te relaxezi de la sine.

5.    Dormi cu o masca de ochi.
Mastile de ochi blocheaza orice sursa de lumina din camera ta. Incearca o masca cu masaj care te ajuta sa te trezesti cu pielea moale si detensionata.

6.    Incearca o crema hidratanta pentru picioare
Ofera-ti un masaj usor la talpi pentru a te relaxa, folosindu-te de o crema speciala pentru a-ti intinde muschii obositi si a reduce stresul. Invata si cateva trucuri de reflexoterapie si maseaza-te cu o crema bazata pe unt de shea sau orice contine lavanda sau musetel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here