brain-foodGinseng, peste, coacaze sau cafeina?

Cafeina te mentine in alerta. Nu exista vreun glont magic sa-ti ridice Iqul sau sa te faca mai desteapta – dar anumite substante cum este cafeina, te energizeaza si te ajuta sa se concentrezi.  Gasita in cafea, ciocolata, bauturi energizante si medicamente, cafeina iti da un buzz de trezire – desi efectele sunt pe termen scurt. Si de obicei, mai mult inseamna mai putin. Daca iti maresti portia de cafeina pe zi, devii mai moale.

Zaharul este combustibilul preferat al creierului – nu tablete de zahar, ci glucoza, care se transforma din zaharuri si carbohidratii mancati. De aceea un pahar de ceva dulce baut poate da energie memoriei, procesului de gandire si abilitatilor mentale, pe termen scurt. Consumul excesiv, totusi, si vei data peste cap cu totul. Ia-o usor cu zaharul pentru a avea o memorie buna, fara sa o impachetezi in kilograme.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale proteinelor este ca te fac sa te simti satisfacuta mai mult decat carbohidratii sau grasimile. O dieta bogata in proteine fara grasimi este buna pentru a slabi si a-ti mentine sanatatea –desi e greu sa faci o conexiune cu funcionarea creierului.

O sursa de proteine asociata cu un mare plus pentru creier este pestele – bogat in omega-3, esential pentru buna functionare a creierului si dezvoltarea sa. Aceste grasimi bune au o mare putere pentru creier, pentru ca omega-3 scad riscul de a innebuni si de a avea atacuri de cord; incetineste declinul mental, joaca un rol vital in ajustarea memoriei, mai ales cand imbatranim. Pentru sanatatea creierului si a inimii, mananca doua portii de peste saptamanal.

Nucile si semintele sunt surse de antioxidantul vitamina E, asociata cu un declin cognitiv incetinit. Ciocolata neagra are si ea proprietati antioxidante (cafeina), pentru concentrare.

Coacazele sunt supernutritive. Ele te ajuta sa protejezi creierul de stres si reduce boala Alzheimer si dementa. Studiile arata ca afinele imbunatatesc capacitatile motorii si de invatare, in timp. Pastreaza-ti dieta echilibrata.

Vitamine, minerale, suplimente?

Farmaciile abunda de suplimente de tot soiul, vitamine B, C, E, betacaroten, magneziu etc. Dar ele sunt relative. Doctorii pun mai mare pret pe ginseng, ginko si vitaminele, mineralele si combinatiile de ierburi, pentru impactul lor asupra creierului uman. Orice ar fi, nu lua de capul tau aceste suplimente.
Te pregatesti cumva pentru o zi grea? Vrei sa ai o mai mare abilitate de concentrare? Incearca sa manncai o masa bogata in suc de fructe 100%, somon si o ceasca de cafea. In plus, dormi un somn de 7-8 ore, fa exercitii si mediteaza pentru a te relaxa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here