Nu stiu de ce toata lumea crede ca a fi anemic inseamna sa fii palid, lipsit de viata, slab. Ei bine, nu este asa, chiar si persoanele obeze, si sunt foarte multe cazuri, pot fi anemice.

Anemia nu este vizibila, ea poate fi chiar neconstientizata mult timp. Ea poate fi diagnosticata numai prin analize de sange.

Cauzele care duc la apritia anemiei sunt: deficienta de fier din organism, cantitatea scazuta de hemoglobina din sange, nivelul de producere al globulelor rosii este scazut, sau hemoragiile sau pierderile mari de sange pot duce la anemie.

Anemia se instaleaza treptat si tot treptat se scapa de ea. Nu te astepta ca intr-o luna sa scapi de anemie, o data instalata efectele acestei sunt de lunga durata.

Simptomele initiale ale anemiei sunt reprezentate de o oboseala permanenta, iar in cazul unei anemii majore simptomele manifestate sunt: palpitatii, ameteli, o stare permanenta de sete, transpiratie abundenta, senzatie de sufocare sau respiratie accelerata.

Daca si tie ti se intampla destul de des sa te confrunti cu simptomele de mai sus nu te trata singura, ci mergi la un medic si cere sa ti se faca niste analize de sange, apoi in functie de rezultatul acestora medicul iti va prescrie un tratament.

Femeile sunt mult mai predispuse la anemie pentru ca lunar in perioada menstruatiei pierd sange, de aceea este recomnadat ca in aceasta perioada alimentatia sa fie una cat mai bogata in alimente ce contin fier, alimentatia ta trebuie sa compenseze pierderile de sange.

Femeile insarcinate sunt deasemenea predispuse la anemie, deoarece fetusul consuma o mare parte din rezerva mamei de fier de aceea este indicat sa consume foarte multe alimente bogate in fier, sau la recomandarea doctorului sa ia fiole de fier.

Persoanele vegetariene pot suferi de anemie deoarece fierul continut de carne este mult mai repede asimilat de catre organism decat cel din legume si fructe.

Anemia poate fi combatuta prin imbunatatirea alimentatiei, printr-un consum de mancaruri bogate in fier sau prin suplimente de vitamine.

Alimentele bogate in fier de care ti-am tot vorbit si pe care este de preferat sa le consumi pentru a preveni aparitia anemiei sunt: carnea, ficatul de pasare este foarte bogat in fier, carnea de pasare, pestele, oul, fasolea, mazarea, fructele uscate. Fructele bogate in vitamina C, cartofi, varza, salata vor ajuta la absortia fierului de catre organism.

Painea, ceaiul, calciul, produsele lactate consumate in cantitati mari vor reduce puterea de absortie a fierului de catre organism. Totodata fumatul si consumul de alcool excesiv iti vor „paraliza” absortia de vitamine.

Corpul tau va asimila cel mai bine fierul, vitaminele si mineralele in lunile care contin litera „r”: ianuarie, februarie, martie, aprile, septembrie, octombrie, decembrie, daca vrei sa faci o cura cu fier este de preferat sa o faci in aceste luni.

Incearca sa previi instalarea anemiei printr-o alimentatie echilibrata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here