tired1.    Ia micul dejun chiar daca nu ti-e foame. Studiile arata ca oamenii care mananca dimineata se simt mai bine mental si fizic decat cei care trec peste el. Un bol cu cereale in fiecare dimineata este asociat cu nivel scazut de hormoni de stres.
2.   Mananca la 2-4 ore. Mancand trei mese mici pe zi si doua gustari intre, iti asigura nivelul de zahar din sange si cel de energie stabil. Mesele foarte mari cer mai multa energie pentru digestie, lasandu-te letargica. La fiecare mini-masa, ia carbohidrati, proteine si grasimi bune ca cele din peste ,nuci, masline. Mananca iaurturi cu grasimi putine, cereale, somon, cartofi copti.
3.    Mai multe fibre. Fibrele ajuta la circulatia sangvina echilibrata. Cand iti alegi mesele, ia in considerare o cantitate de 25-30 g de fibre: merele cu coaja, stafide, spaghetti, popcorn, fasolea neagra, cascavalul.
4.    Reincarca-ti creierul cu omega-3. Gasit in pestele gras (ton, somon), nuci si ulei de canepa, acesti acizi esentiali mentin celulele creierului sanatoase si in alerta mentala. Omega-3 ajuta corpul sa pastreze carbohidratii ca glicogen.
5.    Stai hidratata. Apa se regaseste in toate fluidele corpului, asa ca si o minima deshidratare poate reactiona asupra sangelui; fortand inima sa pompeze mai tare, rezultand o stare de oboseala. Fluidele mentin nutrientii energiei prin corp. Ca sa iti urmaresti nivelul de hidratare, calculeaza cat de des urinezi. Ar trebui sa urinezi la fiecare 2-4 ore si trebuie sa fie alba sau usor galbuie la culoare. Poti sa bei mai mult sau sa consumi alimente ca iaurtul, broccoli, morcovi si fructe zemoase.
6.     Cafeina. O cantitate moderata de cafeina (200-300g) – 2 cesti de cafea – te pot energiza in urmatoarele ore. Dar daca este consumata dupa-amiaza sau seara, somnul de noapte iti va fi afectat si vei avea cearcane.
7.    Cand te simti obosita, spala-te cu apa pe fata sau fa un dus. Aceasta „terapie” a ajutat 55% dinte participantii la un studiu, declarand ca le-a crescut energia.
8.    Imbraca-te intr-o tinuta „puternica”. Desi pare ciudat, imbraca-te in tinuta pe care o pastrezi pentru diferite ocazii si uita-te in oglinda. Involuntar, te vei simti mai energica si mai puternica, vazandu-ti imaginea dorita.
9.    Exprima-ti sentimentele. Sa tii teama, nerabdarea si stresul in tine poate parea un mod matur de a le trata. Dar cel mai bine este sa le discuti, pentru a scapa usor de ele.
10.    Asculta muzica. Este unul dintre cele mai efective cai de a-ti schimba starea, scadea tensiunea si a-ti creste energia. Asa ca asculta-ti piesele preferate.
11.    Fa un bine. Altruismul iti confera o stare de bine imediat, te face fericit, iti da satisfactie si stima de sine. Asa ca fii un voluntar.
12.    Renunta la TV si computer dupa 8 seara. Daca deja esti o bufnita, lumina aparatelor ingreuneaza somnul pentru ca pacaleste corpul sa nu mai secrete melatonina (spune creierului ca este timpul noptii).
13.    Fa aerobic, pentru a adormi mai repede seara. Desi exercitiile sunt stimulante si trebuie facute dupa-amiaza, ele te ajuta sa adormi mai repede spre seara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here