foodsProbabil  cele mai importante cuvinte sunt: „Mananca mancare”. Asta inseamna mancare adevarata: legume, fructe, cereale, peste si carne.

1.    Nu manca nimic din ce bunica ta nu ar considera ca este mancare. Cand mananci tuburi de iaurt sau ceva ce contine 15 ingrediente pe care nu poti sa le pronunti, trebuie sa te intrebi: ce cauta lucrurile astea aici?

2.    Nu manca nimic cu mai mult de 5 ingrediente, sau ingrediente pe care nu poti sa le pronunti.

3.    Stai in afara mijlocului supermarketului; cumpara de pe marginile lui, pentru ca mancarea reala se gaseste aproape de depozit, pentru a fi inlocuita cand se strica.

4.    Nu manca nimic ce ar produce carii. In afara de miere.

5.    Nu este vorba numai de ce mananci, ci si de cum mananci. In multe culturi, este recomandat sa mananci aproape tot, nu tot, nu neaparat pana esti satula.

6.    Familiile mananca in mod traditional impreuna, in jurul unei mese si nu a unui TV, la ore potrivite. Este o traditie buna. Bucura-te de mese cu oamenii pe care ii iubesti.

7.    Nu cumpara mancare de unde iti cumperi benzina. In America, 20% din mancare este savurata in masina.

Am gresit concentrandu-ne pe nutrientii invizibili decat pe mancarea in sine. Adica unii experti ne zic cum sa mancam sanatos, alimente ce contin substanta X. Dar industria alimentara vinde mancare imbogatita cu substanta X, pe care nu o stim, dar o cumparam, desi are zahar sau sare sau sirop de porumb, care nu sunt benefice.

Mitul 1: Mancarea este un vehicul pentru nutrienti. Ce conteaza cu adevarat nu este broccoli, ci fibrele si antioxidantii. Daca pricepem asta, avem si o dieta buna.

Mitul 2: Singurul scop al mancatului este sa ne mentinem sanatatea fizica. Sunt si alte motive insa, pentru a mancat: placere, comunitatea sociala, identitate si ritual. Sanatatea nu este singurul lucru benefic din farfurii.

Mitul 3: Avem nevoie de experti sa ne spuna ce sa mancam. Nutrientii sunt invizibili si misteriosi. E ca in religie: daca o entitate puternica este invizibila, avem nevoie de o comunitate de „preoti” pentru a media relatia cu mancarea.

Mitul 4: Sunt mancaruri rele si cele bune. Pana acum, cele rele erau grasimile saturate. Acum sunt cele trans. Este amuzant cum in istorie, baietii buni si cei rai se tot schimba.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here